onsdag 10 oktober 2012

Mallen

Nu ligger mallen på bloggen. Den består av:

sid. 1
sid. 2,3, - alltså resten av sidorna. Om man har och vill.
typsnitt: Akidenz Grotesk. Installera typsnittet. OTF-format.

Format: Illustrator CS3

Mallen är ganska självförklarande. Fyll i ditt namn och dina resultat. Ta bort det kvarteret som ligger där som en dummy, och placera in ditt eget. I samma färg. Använd färgpipetten (eyedropper tool).

Marginaler: håll dig innanför marginalerna.
--------------------------------------------
Ja, det blir lite ett antal frågor med mallar. Några saker:

1. Se dagens inlämning som en delinlämning. Ni har en heldag på er att justera kalibrera och förädla era diagram om det inte har funnits tid. Slutinlämningen satte vi tillsammans till den 29:e oktober. En måndag. Lite formalia: ni som då inte lämnar in kommer en vecka ombedas komplettera. En vecka senare rapporterar jag in till Ladok. Men allt det där vet ni redan.

2. Mallen används första sidan används bara en gång. Mall nr 2 använder du för följande sida eller sidor. Det finns inga begränsningar. Du får även bara lämna in en sida, om du får plats.

3. Namngivning. Namnge såhär: Efternamn_Förnamn_sid_1 . Eller så _sid_2 _sid_3. Eller så bakar ni ihop flera PDF:er till en enda stor.

4. Uppladdning. Spara filen som PDF och lägg upp den på servern med ordentligt namngiven.



Och - här ligger filen nu på webben, för er bekvämlighet >>>> MALL.

7 kommentarer :

  1. Finns det en länk till den någonstans som jag inte hittar?

    SvaraRadera
  2. Claes menade servern, kolla:
    /ak3/A31REA Representation 3/10 Uppgifter/05 Mall

    :)

    SvaraRadera
  3. Hur sparar vi filen sedan? Som PDF? Och hur namnger vi den innan vi lägger upp den på servern?

    SvaraRadera
  4. Hittar inte heller info om namngivningen.

    SvaraRadera
  5. Jag har en A4 per uppgift, jag förstår inte?

    SvaraRadera
  6. Hej - jag ber om ursäkt om det var lite otydligt. Men jag skriver lite förtydligande i själva inlägget istället för här.

    SvaraRadera
  7. Nu har jag skrivit några några förtydliganden i inlägget. Tycker ni att ni fick svar?

    SvaraRadera